Mercadeo
Envíos recientes
-
Plan de comunicación para aumentar el posicionamiento y participación en el mercado del gimnasio Armysfit en el norte de la ciudad de Cali para el 2020
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)Armysfit is a semi-personalized functional training gym that has managed to stay on the market for two years. It currently provides service at its headquarter situated in the north of Cali, using social media as its key ... -
Propuesta de un plan de mercadeo para la empresa PHIDIAS SAS Cali 2020
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020) -
El TRADE marketing una herramienta para el posicionamiento de marca y el incremento de ventas
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)The manufacturer must take into account the changes in consumer trends and as the retail sector is increasingly consolidated and in many cases it is its main market, it is there that the importance of consolidating and ... -
La transición del marketing tradicional al marketing digital en las pymes del sector comercio en Colombia los últimos 5 años (2015-2020)
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)This article is the product of a bibliographic review research, the objective of which was a review of the concepts of marketing, in this article the topic of digital marketing is taken as a reference. The article is based ... -
Importancia del CRM como estrategia de fidelización de clientes en entidades bancarias
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)This document has as orpuse to make known CMR importance like financial consumers loyalty estrategics. For this porpuse it was made a bibliographic review from 2011 to 2020 using SCINCEDIRECT a SCOPUS databases it was found ... -
Evaluación del impacto de las estrategias de Neuromarketing en la decisión de compra de las personas entre 20 y 30 años que viven en el estrato 2 de la cabecera Municipal de Candelaria Valle
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)This work entitled "evaluation of the impact of neuromarketing strategies on the purchase decision of people between 20 and 30 years living in stratum 2 of the municipal seat of Candelaria Valle." Identifies the main ... -
El desarrollo y potencial de la publicidad digital frente a la publicidad impresa tradicional en Colombia posterior al año 2010
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)The aim of this paper is to describe the development and potential of digital advertising. At the methodological level, a descriptive - exploratory study was used, which is used as a technique, documentary review and ... -
Percepción de los estudiantes de la facultad de ciencias económicas y empresariales de la Universidad Santiago de Cali, frente a productos derivados del Cannabis
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)Medical Cannabis is the evolution of medicine and the economic revolution for the future of Colombia. The objective of the research is to determine what the students of the University of Santiago de Cali think about medicines ... -
Influencia de los criterios de marca en las estrategias de marketing experiencial en el posicionamiento de las marcas iPhone y Samsung del sector de telefonía móvil en los estudiantes de la facultad de salud de la Universidad Santiago de Cali
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)According to Bernd Schmitt (1999) experiential marketing has as its main objective to establish emotional connections between brands and consumers through their experiences. The work identifies from the theory the most ... -
Propuesta para un modelo de negocio estilo “Pub” Drink & Food en el municipio de Yumbo-Valle del Cauca
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)Yumbo - Valle del Cauca is a municipality which does not have many entertainment establishments for its inhabitants and because of that, a proposal has been proposed for a PUB-style business model called DAVADA Drink & ... -
Plan de mejora en el área de servicio al cliente para la empresa ‘lle-ser’ ubicada en el corregimiento rozo (Palmira), en el año 2019
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)LLE-SER LTDA, is an industrial company whose vision is to be a leader in the cosmetics sector, the obvious problem is that it does not present a formally constituted area of customer service, limiting the lack of personalized ... -
Importancia de la cultura de servicio al cliente en los restaurantes de Cali
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2018) -
Comportamiento de las ventas y su pronóstico para la empresa guanabanazo especial
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019) -
Investigación de mercados para conocer la percepción que tiene el cliente de la empresa natural Indoor, ubicada en la Comuna 19 de Santiago de Cali
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)The general objective in this work is to know through market research, the perception that the client has of the products of the company Natural Indoor. For to meet this objective, specific objectives aimed at analyzing ... -
Análisis de las barreras y estrategias para el empleo formal en la Comuna 21 de Santiago de Cali
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019) -
Plan de mejora del área de servicio al cliente de la empresa corporativo maravilla Colombia en Santiago de Cali, año 2019
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019) -
Identificación del uso del marketing verde como estrategia para la promoción de la responsabilidad social y ambiental en los consumidores del sector de alimentos empacados
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)The objective of this paper is to identify how green marketing can be used as a strategy to promote the social and environmental responsibility of consumers in the packaged food sector. At the methodological level, a ... -
La importancia y evolución del marketing digital en las PYMES desde el 2013 al 2019
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2020)The purpose of this article is to determine the importance and evolution of digital marketing in SMEs since 2013. Information for its development was obtained through a literature review of articles on digital marketing, ... -
Plan estratégico de marketing para la empresa Formesan s.a.s, especializada en la comercialización de moldes para concreto en la ciudad de Cali
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2018)Marketing as a discipline has had a permanent evolution through history. This development is the clear sign of the dynamism of their scopes and purposes, it is consistent with the administrative, management and new marketing ... -
Percepción sobre el modelo network marketing para la distribución de productos no perecederos en Santiago de Cali año 2019
(Universidad Santiago de CaliFacultad de Ciencias Económicas y EmpresarialesMercadeo, 2019)This paper evaluates the perception that a group of business people have about the Network Marketing model as a distribution of non-perishable products, which are the inhabitants of the city of Cali in 2019, structuring ...