Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/3464
Title: “Propuesta de mejoramiento en el proceso de facturación de la empresa IV nivel s.a. Cali”
Authors: Álzate López, Fabio
Meneses Martínez, Judith
Hernández Calderón, Lorena
Quinayas Torres, Lina Fernanda
Keywords: Diagnóstico;Facturación;Glosas;Matriz DOFA
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: Meneses Martínez, Judith; Hernández Calderón, Lorena; Quinayas Torres, L. F. (2020). “Propuesta de mejoramiento en el proceso de facturación de la empresa IV nivel s.a. Cali.” Universidad Santiago de Cali.
Abstract: The objective of this degree project was to present the company IV Nivel S.A. Cali, the proposal to improve the billing process that contributes to the ordering of its administrative activities in an efficient way, reflected in the collection of services rendered. This mainly contributes to the reduction of glosses and also to the proper optimization of the organization's resources. This project is justified because, it is necessary to identify the novelties reported by the contracting entities presented in the billing of the services provided by the company IV Nivel S.A. Cali and also, carry out the situational diagnosis of IV Nivel S.A. Cali in the accounting area, with the intention of identifying aspects of analysis and improvements of the administrative order for the organization, finally, the situational DOFA matrix of the billing area and an assessment survey of the billing process were carried out to identify weaknesses, opportunities, strengths and threats of the organization. Finally, an improvement proposal for the billing process was developed, making the tool description known (under the Excel environment), the way the billing process would be carried out, and the comparative analysis of the 2015-2017 periods versus the period. 2018
Description: El presente proyecto de grado tuvo como objetivo dar conocer a la empresa IV Nivel S.A. Cali, la propuesta de mejoramiento del proceso de facturación que contribuya al ordenamiento de sus actividades administrativas de manera eficiente, reflejada en el cobro de los servicios prestados. Esto para contribuir principalmente a la disminución de las glosas y también a la debida optimización de los recursos de la organización. Este proyecto se justifica porque, es necesario identificar las novedades reportadas por las entidades contratantes presentadas en la facturación de los servicios prestados por la empresa IV Nivel S.A. Cali y asimismo, realizar el diagnóstico situacional de IV Nivel S.A. Cali en el área contable, con la intención de identificar aspectos de análisis y mejoras del orden administrativo para la organización, finalmente, se realizó la matriz DOFA situacional del área de facturación y una encuesta de evaluación del proceso de facturación que permitiera identificar las debilidades, oportunidades, fortalezas y amenazas de la organización. Finalmente se desarrolló una propuesta de mejoramiento para el proceso de facturación dando a conocer la descripción de la herramienta (bajo ambiente Excel) y la forma como se llevaría a cabo el proceso de facturación y el análisis comparativo de los periodos 2015- 2017 frente al periodo 2018.
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/3464
Appears in Collections:Contaduría Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PROPUESTA DE MEJORAMIENTO.pdf751,51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons