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Title: Auditoria en Trauma y Soat
Authors: Pérez Lenis, Vilma
Cardozo Mercado, Jhovany Andrés
Keywords: Accidente de Tránsito;Seguro;Daño;Bienes;Seguro Obligatorio;SOAT;Reparación;Regulación Legal
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: 1. Cardozo Mercado JA. Auditoria en Trauma y Soat. Universidad Santiago de Cali; 2020.
Abstract: Compulsory traffic accident insurance (SOAT) essentially covers the bodily damage caused in an accident, but leaves the damage to the property (usually damage to cars or fixed objects) of the subjects involved in an accident. Although the material damages do not have to be borne by the victim, on multiple occasions they are not covered with the estate of the cause of the damage and must be assumed by the injured party. The SOAT is not the only mandatory insurance for vehicles, because for vehicles destined for public service, the law requiresthe contracting of other insurance. As far as the legislation in this regard is dispersed, unlike other foreign legal systems, they have adopted the regulation of compulsory insurance for vehicles that comprehensively cover bodily and material damages arising from the driving of vehicles. This article studies the regulation of compulsory insurance for vehicles in Colombia from the existing regulations and the background to better understand the importance of the audit function within the development of the system that composes it and its various actors.
Description: El seguro obligatorio de accidentes de tránsito (SOAT) cubre esencialmente los daños corporales causados en un accidente, pero deja sin amparo los daños a los bienes (normalmente daño a los automóviles u objetos fijos) de los sujetos involucrados en un accidente. Si bien los daños materiales no tienen que ser soportados por la víctima, en múltiples ocasiones no son cubiertos con el patrimonio del causante del daño y deben ser asumidos por el perjudicado. El SOAT no es el único seguro obligatorio para vehículos, pues para los vehículos destinados al servicio público, la ley exige la contratación de otros seguros. Por lo que la legislación al respecto es dispersa, a diferencia de otros ordenamientos jurídicos extranjeros han adoptado la regulación del seguro obligatorio para vehículos que amparan de manera integral los daños corporales y materiales derivados de la conducción de vehículos. Este artículo estudia la regulación del seguro obligatorio para vehículos en Colombia a partir de la normatividad existente y los antecedentes para entender mejor la importancia de la función de auditoria dentro del desarrollo del sistema que lo compone y sus diversos actores.
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/3391
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