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Title: Criterios para la interpretación y aplicación del principio de ilicitud sustancial en el derecho disciplinario
Authors: Cano Sterling, Andrés Felipe
Parra Espinoza, María Cristina
Keywords: Derecho Disciplinario;Servidor Público;Ilicitud sustancial;Antijuridicidad
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: Parra Espinoza, M. C. (2017). Criterios para la interpretación y aplicación del principio de ilicitud sustancial en el derecho disciplinario. Universidad Santiago de Cali.
Abstract: In the present research project will be analyzed the criteria for the interpretation and application of the principle of substantial illegality in the disciplinary law, which is summarized in the degree of violation of the general interest of the population through the improper behavior of a citizen in the exercise of public functions. In order to comply with the general objective of the investigation, the criteria of subjective assessment, its interpretation and subsequent application will be identified, after the characterization of the criteria that make up the principle of substantial illegality. Finally, in the systematization of experience in the formulation of an evaluative element that allows the correct interpretation and proportional application of the principle of substantial illegality in the Disciplinary Law in Colombia. A qualitative methodology of exploratory type developed under the historical-hermeneutical paradigm for the processing of information will be used.
Description: En el presente proyecto de investigación se analizarán los criterios para la interpretación y aplicación del principio de ilicitud sustancial en el derecho disciplinario, el cual se resume en el grado de vulneración al interés general de la población mediante el indebido proceder de un ciudadano en el ejercicio de funciones públicas. Para dar cumplimiento al objetivo general de la investigación se identificarán los criterios de apreciación subjetiva, su interpretación y posterior aplicación, posterior a la caracterización de los criterios que componen el principio de ilicitud sustancial. Finalmente, en la sistematización de la experiencia en la formulación de un elemento valorativo que permita la correcta interpretación y proporcional aplicación del principio de ilicitud sustancial en el Derecho Disciplinario en Colombia. Se empleará una metodología cualitativa de tipo exploratoria desarrollada bajo el paradigma histórico-hermenéutico para el procesamiento de la información
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/2164
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