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Title: Eficacia de la aplicación de la Ley 70 de 1993 en la vereda de San Nicolás
Authors: Terreros Calle, Fernando Carlos
Balanta Balanta, Jorge Eduardo
Keywords: Comunidades Negras
Ley 70 de 1993
Educación Superior
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: Balanta Balanta, J. E. (2019). Eficacia de la aplicación de la Ley 70 de 1993 en la vereda de San Nicolás. Universidad Santiago de Cali.
Abstract: The black communities of the national territory, face in their daily life various socio-economic problems and therefore they are obliged to respond in an agile manner to their diversity of obstacles. While the youth is dedicated to studying and looking at the future that will demand their lives, there is a quasi-absolute ignorance of the constitutional rights to which they are called to claim among those educational rights offered by the legislative framework of the Law 70 of 1993. This ignorance and the alterities that appear in the path of San Nicolás and internally in the community council are obvious to many and it is complicated in the approach of young people to the council to know first-hand the information propitious to the support funds, which are granted for the student to carry out a social or community project in a mostly black community, according to their studies of higher education that is studying, this educational incentive is a right that belong to a the black communities.
Description: Las comunidades negras del territorio nacional, enfrentan en su vida diaria diversas problemáticas de tipo socioeconómicas y por ende se ven en la obligación de atender de forma ágil su diversidad de obstáculos. Mientras que la juventud se dedica a estudiar y mirar cual es el futuro que les demandará su vida, se observa un desconocimiento cuasi absoluto de los derechos constitucionales a los que están llamados a reclamar entre esos los derechos educativos que les ofrecen el marco legislativo de la Ley 70 de 1993. Este desconocimiento y las alteridades que se presenta en la vereda de San Nicolás y de forma interna en el consejo comunitario saltan a la vista de muchos y se complica en el acercamiento de los jóvenes al consejo para conocer de primera mano la información propicia a los fondos de sostenimiento, que se otorgan para que el estudiante realice un proyecto social o comunitario en una comunidad mayoritariamente negra, acorde a sus estudios de educación superior que está cursando, este incentivo educativo es un derecho que tienen por pertenecer una a las comunidades negras.
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/175
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