Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/1721
Title: Administración de la cadena de suministros y gestión comercial en Alimentos Cárnicos del Grupo Nutresa
Authors: Arias Cárdenas, Luis Miguel
Keywords: Administración;Cadena de Suministro;Gestión Comercial
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: Arias Cárdenas, L. M. (2019). Administración de la cadena de suministros y gestión comercial en Alimentos Cárnicos del Grupo Nutresa. Universidad Santiago de Cali.
Abstract: This article presents the different strategic models that make up a supply chain for different types of businesses, focused on the mass consumption sector, for this case in the company Alimentos Cárnicos of Grupo Nutresa. We will identify easily and practically the design within the chain, the links that compose it and its macro processes, from suppliers, supplies, supplies, distribution channels, storage, inventory control, and transportation, to the relationship that is has with the commercial objectives, accompanied by the strategies proposed by the marketing department, which makes the supply chain more successful in its strategic plan and profitability and agility objectives in the market. We will share success stories and lessons learned in the organization with regard to the administration of the supply chain and the new approach that is currently being worked on at the national level with the company's human and administrative resources.
Description: En este artículo se presentan los distintos modelos estratégicos que conforman una cadena de suministros para diferentes tipos de negocios, enfocados en el sector de consumo masivo, para este caso en la empresa Alimentos Cárnicos del Grupo Nutresa. Identificaremos de forma fácil y practica el diseño al interior de la cadena, los eslabones que la componen y sus procesos macros, desde los proveedores, abastecimientos, aprovisionamientos, canales de distribución, almacenamiento, control de inventarios, y transporte, hasta la relación que se tiene con los objetivos comerciales, acompañados de las estrategias planteadas por el departamento de marketing, que hace más exitosa la cadena de suministro en su plan estratégico y objetivos de rentabilidad y agilidad en el mercado. Compartiremos casos de éxito y lecciones aprendidas en la organización con respecto a la administración de la cadena de suministros y el nuevo enfoque que hoy día se está trabajando a nivel nacional con los recursos administrativos y humanos de la compañía.
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/1721
Appears in Collections:Especialización en Gerencia Logística Integral - Virtual

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMINISTRACIÓN DE LA CADENA.pdf444,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.