Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/1021
Title: Influencia del marketing ecológico en la decisión de compra de los consumidores del municipio de Santiago de Cali
Authors: Buitrago Muñoz, José Darío
Bustamante Farfán, Nathalia Andrea
Martínez Murillas, Wilmer
Keywords: Marketing verde
Sostenibilidad
Productos ecológicos
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Santiago de Cali
Citation: Bustamante Farfán, Nathalia Andrea ; Martínez Murillas, W. (2018). Influencia del marketing ecológico en la decisión de compra de los consumidores del municipio de Santiago de Cali. Universidad Santiago de Cali.
Abstract: With the passage of time, the accelerated progress of science and technology, the constant increase in population, the growing demand in the market, the burning of fuels, among others, have led to the indiscriminate use of natural resources, affecting the equilibrium of the planet, therefore, today there is a high level of environmental pollution that can be addressed from three aspects: atmospheric, water and soil pollution. From the current research proposal seeks to identify in the first instance as companies are contributing to the mitigation of environmental damage from business dynamics, sustainability policies, proper management of waste and marketing strategies, second is to determine the profile of the consumer of products that are friendly to the ecosystem and that represent a lesser threat to the environment; and finally establish the relationship between the academic level of consumers and the acquisition of organic products.
Description: Con el paso del tiempo, el acelerado avance de la ciencia y la tecnología, el constante aumento de la población, la creciente demanda en el mercado, la quema de combustibles, entre otros, han llevado a utilizar de forma indiscriminada los recursos naturales afectando el equilibrio del planeta, por tanto hoy en día se tiene como consecuencia el alto nivel de contaminación ambiental que se puede abordarse desde tres aspectos, la contaminación atmosférica, hídrica y del suelo. Desde la actual propuesta de investigación se busca identificar en primera instancia como las empresas están contribuyendo a la mitigación del daño ambiental desde la dinámica empresarial, sus políticas de sostenibilidad, el adecuado manejo de los residuos y desde las estrategias de marketing, segundo se plantea determinar el perfil del consumidor de productos amigables con el ecosistema y que representen en menor grado una amenaza para el medio ambiente; y finalmente establecer la relación entre el nivel académico de los consumidores y la adquisición de productos ecológicos
URI: https://repository.usc.edu.co/handle/20.500.12421/1021
Appears in Collections:Maestría en Dirección Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.